TEŞEKKÜRLER İŞKUR

O neyyyyy laaaan... ama harbiden o ney? Yani baktığım kurs o kurs muydu? Vay arkadaş ya. Gözünü sevdiğimin işsizliği sen adamı ne hallere düşürürsün ya.

Uzun süredir işsiz olduğumdan dedim bünye buna çok alışmasın, salmasın kendini, löp löp olmasın dedim. Çünkü g-tüm bu şüphelerimi haklı çıkarmaya başlayan eylemler içindeydi son bikaç aydır.

Ben kalkmak istesem de o istemiyodu, onun canı ne istiyosa ona göre takılıyodum. Sonra baktım bunun istekleri çok can sıkmaya başladı, dedim boş durmaktansa İşkur'un meslek edindirme kurslarına başvurayım.

Bakın şimdi, buraya dikkat, 3.gözünüzü, kalp gözünüzü ne varsa açın, kursun adı "Yazılım destek uzmanı" Peki ilanda kursun başvuranlarda istediği şart kısmında ne yazıyo, çok eğlenceli hacı "Orta seviye bilgisayar bilgisi"

Ulan dedim, sürekli bilgisayar ile yatıp kalkan adamım, mesleğimde grafikerlik, e ufaktan da olsa html, php tarzı kodlarla uğraşıyorum, öğretip iş sahibi edeceğiz diyolar bi gideyim. İşte buradan sonra Freddy'nin kabusuna görücem diye beklerken kabusunda Ajdar'ı görmen gibi...

İçeri gidip halk ekmeği kuyruğuna benzeyen kuyruğa bi güzel yapıştım, belki bi müzik açarlarda tren yaparız hevesiyle. Uzun süre bekledikten sonra içeri girip oturdum. Başvuruları değerlendiren abim sırayla çağırmaya başladı:

Abi: - Evet Serkan bey, neden bu kurs?

S: - Eee, meslek sahibi olmak için.

Abi: - Peki kod bilginiz nedir?

S: - Ne kodu? Kim kime kodu yaaa ?

Ulan ilanda orta seviye bilgisayar bilgisi yazıp adam çağırıyosunuz, sonra oraya dizdiğiniz 40 kişiye kod bilgisi soruyosunuz, ne antin kuntin adamsınız anlamadım. Bekliyorum sırada, mülakat yapanları falan dinliyorum, şimdi bazı örnekler:

Abi: - Mysql biliyo musun?

Şahıs: - Eee, yok ama öğrenebilirim....

Abi: - Php ?

Şahıs: - Şey, yok ama...

Abi: - Peki Asp, java, zart, zurt...

Şahıs: - Ebenin ..... ! (demeyi çok istemiştir)

________________________________________________________________

Abi: - Neden yazılım destek uzmanlığı ?

Şahıs: - Neden ?

Abi: - Size soruyorum neden?

Şahıs: - Eee şey, çünkü bilgisayarı seviyorum, word, excel falan biliyorum...

Abi: - Mesleğin ne normalde ?

Şahıs: - Bilgisayarlı muhasebe.

Abi: - Bence ona yönelmelisin, o işle ilgili kurslara gidip kendini geliştirmelisin, ileride acayip manyak bişi olursun, Ceo bile olursun, beyaz saraya başkan olursun, herşey olursun başka kursa git başka...

Şahıs: - Eee... (sanki akıl almaya geldim hahunha...)

_________________________________________________________________

Abi: - Evet sizi tanıyalım.

Entel: - Cart curt üniversitesi mezunuyum, sonra ıvır zıvır üniversitesini bitirdim, Oxford da müdürlük yaptım, Obamayla kanka olarak çalıştım, Apple'da bölüm müdürüydüm, at alım satım işinde dünya lideri oldum...

Abi: - E burada işin ne abi ? Çok başarılı birisin, işin herşeyin var, neden bu kurstasın ?

Entel: - Ya şey, yani öğrenmek istedim. (Ulan totoş, millet eve ekmek götürme umuduyla iş öğrenip ekmeğini çıkarma hevesiyle gelmiş, neden baltalıyosun insanların hakkını)

_________________________________________________________________

Sonra sanki başvurmaya gelen 40 kişiden 20sinin hiçbi b-ktan haberi yokmuşta, diğer 20 her b-ku bilip gelmiş gibi muhabbetler dönmeye başladı, muhabbetler öyle çok kodlara girip çıkmaya başladı ki, kendimi ucube gibi hissettim, baktım benim gibi bir sürü insan g-tüm g-tüm ilerlemeye başladı. Ulan madem ciddi şekilde kodlama bilen elemanlar arıyosunuz, bu ilandaki "Orta seviye bilgisayar bilgisi yeterli" nedir?

Orta seviye bilgisayar bilgisi = Java + Html + Myql + Asp + Php midir? Eğer öyleyse bende büyük beyaz bizon'um babasını satayım. Hayır efem aslı şudur:

Orta seviye bilgisayar bilgisi = Word de bişeyler yazabilmek, excel de shift hazırlayabilmek, facebook'a girebilmek, haber sitelerini gezebilmek, indirim sitelerine girip ürünlere bakmak, msn de patrona çaktırmadan manitunla yazışabilmektir.

Fakat şu tipte elemanlar gelmeye başladı mülakata;

Şahıs: Html, java, asp, mysql, php, xampp, maya, kompozer biliyorum, ayrı zamanda zart zurt programını yazdım, çok pis kod bilgim vardır, kodum mu oturturum...

Baktım gelen geçen şunu biliyorum bunu biliyorum demeye başladı, iç sesim "Senin ne işin var lan burada mal, bas git rezil olma" demeye başladı, beynim her ne kadar "lan oğlum o kadar yol geldin, saatlerce bekledin, bişey olmaz belki geçersin mülakatı" desede kendime yediremedim. İç sesimin "Bak koçum, bak reyiz, bak yavyuuum, buraya hep kod bilen, onları yutup o yolda okumuş insanlar gelmiş, onların hakkını yeme, s-ktir git laaaan!" sözü üzerine mülakata girmeden montumu elime alıp "z-kerler lan" havalarıyla sanki çok önemli bi icat bulmuşum gibi artiz artiz çıktım kurstan. Artizlik kurstan çıkana kadardı, sonrasında eve kadar kafam popomun arasında gittim...

Yorumlar

Popüler Yayınlar